Herwers Private Lease

U regelt een volle tank, wij regelen de rest!

  • 1 vast maandbedrag

    voor alle autokosten
  • Onderhoud

    gewoon bij Herwers
  • Logo euro

    Vanaf € 199,- p.m.

    Private leasen
  • Logo volle tank

    Volle tank

    is het enige wat u zelf regelt

Richtlijnen inleveren leaseauto

In deze handleiding, die hoort bij onze aanvullende voorwaarden, informeren we u waar en hoe we uw auto terug verwachten als u deze gaat inleveren. We vertellen u ook hoe wij met beschadigingen omgaan die tijdens uw leaseperiode zijn veroorzaakt.

Het inleveren van uw auto

Nadat de leaseperiode is afgelopen kunt u uw auto inleveren bij één van onze vestigingen. Wij vragen u wel om dit een paar dagen van te voren schriftelijk of telefonisch aan ons kenbaar te maken, zodat wij een definitieve afspraak met u kunnen maken. Bij inlevering van uw auto wordt deze door een deskundige namens Herwers Lease gecontroleerd op eventueel aanwezige schades. Er wordt een innamerapport opgesteld en deze zal door u ondertekend moeten worden. Indien u niet zelf in de gelegenheid bent om de auto in te leveren, dan kunt u dit uiteraard door iemand anders laten doen. Deze persoon is dan uw vertegenwoordiger en tekent daarmee ook het innamerapport namens u. U blijft verantwoordelijk voor de auto totdat u of uw vertegenwoordiger de auto heeft overgedragen en het innameformulier hebt ondertekend.

Hoe moet u de auto inleveren?

Schoon

De auto moet in goede, gereinigde staat ingeleverd worden, anders kan het helaas gebeuren dat de auto niet op eventueel aanwezige schades gecontroleerd kan worden. De officiële inname kan dan pas plaatsvinden nadat de auto door Herwers Lease is schoongemaakt. De kosten hiervan zijn dan voor rekening van u.

Accessoires

Indien de auto voorzien is van accessoires, welke niet zijn inbegrepen in de leaseprijs, mag u de accessoires verwijderen, echter alleen wanneer verwijdering geen schade ten gevolge heeft. Accessoires die onderdeel uitmaken van het leasecontract dienen in of op de auto te blijven.

Daarnaast vragen wij u om de volgende autobescheiden in te leveren:

  • Alle (originele) sleutels: reservesleutel en moedersleutel en eventueel de codekaart;
  • De kentekenpapieren / kentekencard;
  • Het onderhoudsboekje;
  • Het instructieboekje;
  • Bijgeleverde pasjes/pincodes van audio, navigatie en alarm*;
  • Eventuele software voor het navigatiesysteem (CD’s, DVD’s, SD card, etc.)*;
  • Het reservewiel of het reparatiesysteem en de krik*;
  • De verloopnippel van de slotbouten van lichtmetalen velgen*;
  • Beiden nummerplaten en eventuele extra (witte) platen;
  • De hoedenplank / afdekrolhoes;
  • Alle (laad)kabels behorende bij de elektrische/hybride auto*.

*= indien van toepassing

Schades

Wij maken onderscheid tussen acceptabele- en niet acceptabele schades.

  • Een acceptabele schade is een beschadiging die is ontstaan door normaal gebruik of slijtage die je in verband met de leeftijd van de auto mag verwachten;
  • Een niet acceptabele schade zou door normaal gebruik niet zijn ontstaan.

Het is belangrijk dat u alle niet acceptabele schades aan ons heeft gemeld voordat u de auto inlevert. U kunt dat doen via het digitale schadeaangifteformulier. Schade die niet of niet op tijd is gemeld via het schadeaangifteformulier is niet verhaalbaar op de verzekeringsmaatschappij. Dat betekent dat wij helaas genoodzaakt zijn om de volledige herstelkosten in rekening brengen.

Als u de schade(s) wel vooraf meldt, passen we de eigen bijdrage, conform de algemene voorwaarden, toe. Zijn de kosten van het herstel lager dan het eigen risico, dan brengen we uiteraard alleen de werkelijke kosten in rekening.

Het eigen risico geldt niet per schademelding, maar per individuele schade. Bijvoorbeeld: de auto heeft bij inlevering een diepe kras op het portier en een barst in de voorruit. Dit zijn twee individuele schades.

Hoe verloopt de inname van uw auto?

  • In uw aanwezigheid controleren we uw auto op de inleverlocatie;
  • De bevindingen en de kilometerstand van dat moment worden vastgelegd en we maken foto’s van eventuele schades;
  • Zodra de controle is afgerond, geeft u akkoord en levert u de auto en toebehoren in;
  • U krijgt een e-mail waarin alles is vastgelegd.

Wel of geen acceptabele schade?

In de volgende voorbeelden geven we uitleg wat we zien als acceptabele en niet-acceptabele schades. Zo weet u precies waar u aan toe bent en wat u kunt verwachten bij het inleveren van de auto. Dit zijn de meest voorkomende schades en verontreinigingen die geconstateerd worden bij het innemen van de auto.

Schadevoorbeelden

Gebruikssporen in het interieur

Acceptabel

  • Interieurvlekken die zonder hulp van professionele reinigingsapparatuur te verwijderen zijn.
  • Lichte beschadigingen in de bagageruimte en/of aan de hoedenplank/rolhoes.
  • Krassen op de laadvloer als het een schaafschade betreft. De laadvloer mag echter niet geroest of gedeukt zijn.

Niet acceptabel

  • Blijvende vlekken of verkleuringen die net door eenvoudige reiniging verwijderd kunnen worden.
  • Slijt- en schroeiplekken door de bekleding heen.
  • Intense geur door bijvoorbeeld sigarettenrook of (haren van) huisdieren. De geur kan alleen door een gespecialiseerd bedrijf worden verwijderd. Deuken in de carrosserieWat kunt u na het inleveren van de auto nog van ons verwachten?

Deuken in de carrosserie

Acceptabel

  • Een kleine deuk met een diameter van maximaal 15 millimeter waarbij voor de reparatie geen spuitwerk noodzakelijk is.

Niet acceptabel

  • Deuken groter dan 15 millimeter in diameter of waarbij voor het herstel spuitwerk noodzakelijk is.
  • De aanwezigheid van meerdere (kleine) deuken op de auto.

Krassen en vlekken in de lak

Acceptabel

  • Een kras in de lak die niet door de lak heen is. U kunt dit zelf toetsen door de kras nat te maken. Als deze dan niet zichtbaar is, is de kras niet door de lak heen.

Niet acceptabel

  • Krassen die door de lak heen zijn.
    Vlekken door (vogel)uitwerpselen die zijn ingebrand in de lak.

Glassschade

Acceptabel

  • Een sterretje in de ruit.
  • Condens in de verlichting.

Niet acceptabel

  • Krassen of barsten in de ruit.
  • Beschadigd of kapot glas van de verlichting.

Beschadiging aan velgen en wieldoppen

Acceptabel 

  • Lichte beschadiging (bijvoorbeeld kleine krasjes) aan velgen of wieldoppen.

Niet acceptabel

  • Diepe krassen, scheuren of vervormingen aan velgen op wieldoppen.
  • Happen in de velg & gecorrodeerde velgen.

Wat kunt u na het inleveren van de auto nog van ons verwachten?

  • Wij beëindigen het leasecontract met als einddatum de datum dat u de auto bij ons heeft ingeleverd. Heeft u de auto voor de officiële einddatum bij ons ingeleverd dan kunnen er kosten voor het voortijdig beëindigen van het leasecontract aan u in rekening worden gebracht (zie algemene voorwaarden).
  • Als er meer kilometers zijn gereden dan is vastgelegd in uw leasecontract, dan betaalt u de meer gereden kilometers achteraf bij. De prijs die wij per meer gereden kilometer hanteren, vindt u terug in uw leasecontract.

Vragen?

Heeft u naar aanleiding van deze handleiding vragen of opmerkingen? Bel of mail gerust!
0575-462244 / info@herwerslease.nl

  • 1 vast maandbedrag

    voor alle autokosten
  • Onderhoud

    gewoon bij Herwers
  • Logo euro

    Vanaf € 199,- p.m.

    Private leasen
  • Logo volle tank

    Volle tank

    is het enige wat u zelf regelt